Çalışma Saatleri Hafta İçi Saat 10.00- 23.00 Hafta Sonu 10.00-22.00
Randevu Al

Dişlerinize Zarar Veren Kötü Alışkanlıklar

Dişlerinize Zarar Veren Kötü Alışkanlıklar
Şubat 17

Dişlerinize Zarar Veren Kötü Alışkanlıklar

Bileye isteye dişlerimize zarar vermek istemeyiz evet ama hiç gergin olduğunuzda tırnaklarınızı yediğiniz oldu mu? Belki de temas sporları için ağızlık takmayı reddeden bir çocuğun ebeveynisiniz. Ya da şekerleme veya buz tüketmeye bağımlı bir bireysiniz... Diğerlerinin yanı sıra sürekli tekrar eden dişler için kötü alışkanlıklar genel ağız sağlığınızın üzerinde ciddi bir etkiye sahip olabilir. Bu alışkanlıkların verebileceği zarar ve bunlardan nasıl kaçınılacağı hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin.

Bruksizm

Bruksizm daha çok stres, anksiyete, anormal ısırıklar veya uyku bozukluklarından kaynaklanabilen diş gıcırdatma olarak bilinir. Dişlerinizi gıcırdatmak, aşırı aşınmaya ve hatta dişlerinizin kırılmasına neden olabilir.

Dişler için kötü alışkanlıklar edinmek veya bırakmayı reddetmek; bizi ileride geri dönüşü olmayan bazı olumsuzluklara veya tedavisi oldukça güç hastalıklara itebilir. Dişlerinizi gıcırdattığınızdan şüpheleniyorsanız randevu için diş hekiminize başvurun.

 

Buz Çiğnemek

Buz çiğnemek; dişlerinize, minenize ve diş etlerinize zarar verebilir. Diş gıcırdatmaya benzer şekilde, buz çiğnemek dişlerinizde aşınma ve yıpranmaya neden olabilir. Buz alışkanlığınızı; havuç çubukları, salatalık dilimleri veya elma dilimleri gibi sağlıklı yiyecekleri değiştirmeyi deneyin.

Tırnak Yemek

Tırnak yemek sadece bir alışkanlık değildir; aynı zaman da oldukça sağlıksızdır. Tırnaklarınız vücudunuzdaki en sert maddelerden biridir ve buz küpleri gibi dişlerinize zarar verebilir. Tırnaklarınızı yemek, zamanla diş minesini aşındırarak kırılmalara neden olacaktır. Dişler için kötü alışkanlıklar listesinde yer alan tırnak yeme durumu; fiziksel hasarın yanı sıra tırnaklarınızın altındaki kir ve mikropların diş etlerinizi tahriş ederek enfeksiyon kapmasına sebebiyet verir. Kronik tırnak yeme alışkanlığı olan kişilerin dişleri yerinden kaydığı için bir süre sonra diş teli kullanmak zorunda kalabilirler.

Spor İçin Ağızlık Takmak

Birçok acemi sporcu ağızlık takmaya direnir ancak; profesyonel sporlardaki en iyi oyuncular bunu asla yapmazlar. Ağız koruyucu takmak, bir spor müsabakası sırasında ağzınıza veya yüzünüze vurulması durumunda dişlerinizi koruyacaktır. Düzgün oturan, nefes almanıza ve konuşmanıza izin veren bir ağız koruyucu seçmek, diş hasarını veya kaybını önlemek için oldukça önemlidir. Konfor konusunda endişeleniyorsanız, özel bir spor ağız koruyucusu kullanmayı deneyin.

Daha Sağlıklı Dişler İçin İpuçları

Bazı kötü diş alışkanlıklarını bırakmak diğerlerinden daha zor olabilir; ancak dişlerinizin sağlığını iyileştirmenin birçok yolu bulunuyor. Dişler için kötü alışkanlıklar geliştirdiyseniz; iyi ağız bakımı alışkanlıkları, kötü diş alışkanlıklarının etkileriyle mücadelede ilk adım olacaktır.

•             Günde en az iki kez dikkatlice ve iyice fırçalayın.

•             Size uygun diş fırçasını kullanın ve her üç ayda bir değiştirin.

•             Florürü unutmayın. Ağız gargarası, diş macunu ve hatta diş ipiniz florür içerebilir.

•             Dişleriniz arasındaki birikintiyi gidermek için günlük olarak diş ipi kullanın.

•             Bakterileri gidermek ve ağız kokusuyla mücadele etmek için dilinizi fırçalayın.

•             Kontrol ve profesyonel diş temizliği için her altı ayda bir diş hekiminizi ziyaret edin.

 



Cevabınızı bulamadınız mı? Sorunuzu gönderin.