Çalışma Saatleri Hafta İçi Saat 10.00- 23.00 Hafta Sonu 10.00-22.00
Randevu Al

Dişleriniz İçin En Kötü 6 İçecek

Dişleriniz İçin En Kötü 6 İçecek
Mart 18

Dişleriniz İçin En Kötü 6 İçecek

Sizlere dişleriniz için en kötü 6 içecek hakkında bilgi vermek istiyoruz! Bir şeyin tadının güzel olması sağlığınız için iyi olduğu anlamına gelmez. Diş hekimleri olarak, hastalarımızın ağızlarında “çok fazla iyi bir şeyin” kötü sonuçlar doğurduğunu sıklıkla görüyoruz. Ancak , inci gibi beyaz dişleri sağlıklı ve parlak tutabilmeniz için işte kaçınılması gereken yiyeceklerin yararlı bir listesi !

  1. Kahve: Beyaz dişler istiyorsanız, o fincan fincan kahve tüketimini durdurun.
  2. Çay: Dişlerinizi uzun vadede lekeleyebileceği için kahveden daha iyi değildir.
  3. Enerji ve spor içecekler: Bu içeceklerin şeker ve asit oranı yüksektir, bu da diş minenize zarar verdikleri anlamına gelir.
  4. Soda:Bu gazlı içeceklerin içindeki şeker ve asit dişlerinize zarar verir.
  5. Narenciye: Portakal veya greyfurt gibi narenciye suyu karışımındaki asitlik diş minenize kalıcı olarak zarar verebilir.
  6. Alkol: Yüksek şeker içerebilir veya ağzınızdaki tükürük üretimini azaltarak diş sağlığınızı etkileyebilir.

Dişleriniz için en kötü 6 içecek haricinde aşağıdaki yiyecek seçenekleri de, yüksek şeker ve asit seviyeleri nedeniyle dişlere ve diş minesine yüksek derecede zarar verebilir:

 

  1. Sert ve çiğnenen şekerler
  2. Turşu ve sirke
  3. Kraker
  4. Kurutulmuş meyve

Ancak bu yiyecekleri yediğinizde, dişlerinizi korumanın bir yolu olduğunu unutmayın! İşte sağlıklı bir ağız ve sağlıklı bir yaşam elde etmenize yardımcı olacak birkaç yararlı ipucu.

  • Dişlerinizi günde en az 2 kez fırçalayın ve günde bir kez diş ipi kullanın. Ayrıca, dişlerinizi temiz tutmak ve çürük riskini önlemek için her yemekten 30 dakika sonra dişlerinizi fırçalayın.
  • Bu yiyeceklerden herhangi birini yedikten veya içtikten sonra ağzınızı suyla çalkalayın.
  • Hasarı en aza indirmek için şekersiz sakız veya ksilitollü sakız çiğneyin.
  • Şekerli veya asitli içecekler içecekseniz veya nişastalı veya tatlı yiyecekler yiyecekseniz, bunu bir yemekle yapın ve asla uyumadan önce tüketmeyin.
  • Bu içeceklerin dişlerinizle temasını azaltmak için pipetle kullanmayı tercih edin.
  • Diş minesini onarmak için kalsiyum ve diğer besinler içeren süt ürünleri takviyesi alın.
  • Sebzeleri ve yüksek lifli yiyecekleri yiyin çünkü çiğnemek dişlerinizi temiz tutmaya yardımcı olur.
  • Öğünler arasında atıştırmayı en aza indirin.
  • Elbette dişlerinizi nihayetinde koruyacak tek bir şey var - onlara iyi bakın! Dişlerinizi fırçalayın, diş ipi kullanın ve düzenli diş muayenelerinizi ve temizliklerinizi kaçırmayın .
  • Yukarıda bahsettiğimiz Dişleriniz için en kötü 6 içecek seçeneklerinden mümkün mertebede kaçının.

 

 



Cevabınızı bulamadınız mı? Sorunuzu gönderin.